Alien Arena

Alien Arena

Oyun Türü: FPS
Oyunun Adresi: Alien Arena
Oyunun Lisansları: GPL,
Oyunun bulunduğu depolar: Pardus-2011,
Oyunun bulunduğu paket: alienarena

Çoook zamanlar önce (yanlış hatırlamıyorsam 1998 – 1999 yılları), ilk oynadığım çok oyunculu birinci şahıs nişancılık (FPS) oyunu olan Starsiege Tribes adlı oyunu anımsadım bu yazıya başlarken. O oyunu bana anımsatan, bir başka oyun oldu: Unreal Tournament. Unreal Tournament, sadece bir oyun olarak gelmemiş, 2006 yılında Quake 3:Arena tarafından tahtından edilene kadar popüler bir oyun motoru olan Unreal oyun motorunu da beraberinde getirmişti. Aklımda kaldığı kadarıyla, zamanına göre bile oldukça güçlü sistem isteyen bir motordu Unreal.

Bunları ne âlâka olarak mı anlattım? Alien Arena, beni Unreal'e; Unreal de Tribes'a götürdü işte. Bir çok oyunculu FPS oyunu olan Alien Arena, Unreal motoru yerine idTech2 (Quake2) motoru kullanan Unreal Tournament oyunu klonu. Elbette çok daha gelişmiş ve bilim kurgu – uzaylı teması eklenmiş. AA, oldukça güçlü olan ve idTech2 motoru taban alınarak yazılmış olan CRX motorunu kullanıyor. Bu motor oyuna, 32Bit yüksek çözünürlükte modelleme, OpenGL piksel gölgeleme (GLSL ve rscript) eş zamanlı ışıklandırma, gölgelendirme ve yansıma efektleri ve kendi ayarlarından kapatılıp açılabilen birçok görsel efekt desteği sağlıyor. Oyunun grafikleri, gerçekten de değme bir modern Windows oyunu ile karşılaştırılabilinecek düzeyde.

Alien Arena da aynen Pardus gibi, sürümlerini yıl olarak yayımlıyor. Son yayımlanan Alien Arena sürümü olan 2011 (7.51) Mart 2011 tarihinde yayımlandı. GNU/GPL2.0 ile lisanslanmış olan oyunun Windows ve GNU/Linux sürümleri mevcut. MacOSX sürümü ise henüz hazır değil.

Kurulum

Oyunun son sürümü 7.5.1 sürümü Mart 2011 tarihinde yayımlandı. Bu sürümünü adresinden [1] indirebilirsiniz. Pardus deposunda ise 7.5.0 sürümü mevcut. Yani depodan da kurabilirsiniz. Aline Arena'nın 7.5.X sürümü aynı zamanda Alien Arena 2011 diye geçiyor. 7.5.1 sürümünde bazı yansıma efektleri başta olmak üzere, performansı düşüren bazı hatalar giderilmiş. 3 yeni harita eklenmiş. Oyunun vertex-buffer kodu yeniden yazılmış. Yani özetlemek gerekirse, performans arttırıcı çalışmalar yapılmış.

Kaynak kodunu indirdiyseniz,

./configure

make

sudo make install

komutları ile derledikten sonra, alienarena komutu ile başlatabilirsiniz. Pisi'den kuranlar ise Menü -> Uygulamalar -> Oyunlar altında Alien Arena'yı bulabilirler. Oyunun sistem gereksinimlerine gelince:

  • 1.4 Ghz işlemci

  • OpenGL uyumlu GeForce ya da Radeon sınıfı ekran kartı

  • 256 MB ana bellek

  • 800 MB boş disk alanı

Oyunu kaldırmak içinse, kaynak koddan derleyeneler, kodun bulunduğu dizinde sudo make uninstall komutu ile; Pisi'den kuranlar ise yine Pisi vasıtasıyla kaldırabilirler.

 Oynanış

 Oyunu başlattığınızda oldukça kolay ve anlaşılır bir menü önünüze geliyor. Alien Arena tipik bir çok oyunculu FPS oyunu ve menüsü de ona göre.

  • Player Setup: Anlaşılacağı üzere karakterimizin ayarlarının yapıldığı bölüm. Buraya girdiğimizde, en üstte oyunlarda kullanacağımız rumuzumuzu giriyoruz. Sonrasında ise karakter kaplamamızı seçiyoruz. 3 Dünyalı, 3 de Marslı olmak üzere toplam 6 tane karakter modelimiz var. Bunların elbette birbirlerine göre bir avantajı ya da dezavantajı yok. Karakter model sayısı da biraz az geldi (özellikle de Padman'dan sonra). “Skin” kısmı ise, takım renkleri (mavi ve kırmızı) ve orijinal rengini seçebiliyorsunuz. Takım oyunlarda hangi takımdansanız, kaplamanız elbette o renge dönüşüyor. Hemen altındaki “handedness” ise silahın sağ ya da sol tarafta olmasını ayarlamamızı sağlıyor. Eğer ayarı “center” yaparsanız, silah ekranda görünmez. Aslında burada diğer oyunlardan farklı olan bir ayar var: ”fov”. Bu ayar, bir çeşit balık gözü kamerası şeklinde, görüş alanınızı genişletiyor. Buradaki değeri klavyeden giriyorsunuz. Buradaki değeri ne kadar yüksek girerseniz, o kadar geniş bir alanı görebilirsiniz. Yalnız görüş alanı genişlemesi, sanki bir kapı değilinden bakıyormuşsunuz gibi olur. Sonrasında bağlantı hızınız geliyor. Bu sunucuya bildirilecek olan bağlantı hızınızdır sadece. Sunucu veri paketlerini gönderirken, buradaki bağlantı tipinize göre bir boyut ve hız optimizasyonu yapacaktır. Altta ise otomatik indirme ayarları vardır. Bunu açmanızı öneririm. Bir sunucuya bağlandığınız zaman, orada olup da sizin makinenizde olmayan ögeler, otomatik olarak indirilecektir. “Auto Download” ve “Maps” kısmını “yes” olarak ayarlamanızı tavsiye ederim. Diğer model kaplamaları ve sesleri almasanız da olur.
  • Single Player: Oyunun tek oyunculu modu. Bu mod aslında, sırasıyla açılan haritalarda, gittikçe sayıları artan bilgisayar kontrollü oyuncularla (bot) önüne geleni vur tarzı (deathmatch) oyun oynuyorsunuz. Sadece başlangıçta kolay, orta ve zor olarak 3 kademe zorluk derecesi seçebiliyorsunuz o kadar. Haritaları ve silahları tanımak için oynayabilirsiniz.

  • Join Server:

       İnternet üzerindeki sunuculara bağlanarak, diğer oyuncularla çoklu oyun oynayabileceğiniz bölüm. Oldukça basit bir arayüzü var. Üst pencerede sunucu isimlerini, oyun tipi ve harita adını, oyuncu sayılarını ve ping (gecikme) zamanlarını görebilirsiniz. Buradaki sıralama, gecikme zamanlarına göredir. En hızlı sunucu en üstte bulunur. Bir sunucuyu seçtiğinizde, orta pencerede o sunucu ile ilgili (adresi, yöneticisi, zaman ve sayı sınırı gibi) bilgileri görebilirsiniz. En alt pencerede ise o an oyunda bulunan oyuncuların rumuzlarını, puanlarını ve gecikme zamanlarını görebilirsiniz. Sunucuyu seçip “Enter” tuşuna basmanız ya da üzerine çift tıklamanız, oyuna bağlanmanız için yeterlidir. “adress book” kısmı ise, bir çeşit not defteri gibi, favori sunucularınızın IP adreslerini yazabileceğiniz bir bölüm. Aslında oynadığım çoklu oyunculu FPS oyunları içinde en fakir bağlantı arayüzüne sahip oyun Alien Arena oldu.

  • Host Server:

    Buradan İnternet üzerinde bir sunucu yapılandırarak, bilgisayarımızda bir Alien Arena sunucusu başlatabiliyoruz. Bu kısımdaki menümüz, diğer menülere göre biraz daha ayrıntılı. En üstte bulunan “initial map” kısmından oyunun başlayacağı haritaları seçebiliyoruz. Alttaki “rules” kısmından ayarlayacağınız oyun tipine göre, harita seçeneklerimiz, değişkenlik gösteriyor. Yani her haritada her tip oyunu oynayamıyorsunuz. Harita başlarında, oyun tipinin kısaltması bulunuyor. Bazı haritalar, modifiye edilerek birkaç oyun tipinde oynanabilinecek şekilde yapılandırılmış. Haritaların bu tip modifiyeli halleri ile birlikte oyunda 70'in üzerinde harita bulunuyor. Harita seçtiğiniz zaman, en alttaki pencerede harita ile ilgili bazı bilgiler göreceksiniz. Bunlar, oyuncu sayısı, haritada bulunan silahlar ve en altta da haritadaki güçlendiricilerdir (power-ups). Altındaki “rules” kısmı ise oyun tiplerini seçmenizi sağlıyor. Üstte harita seçiminden önce buradan oyun tipinizi seçin derim. Çünkü oyun tipini değiştirdiğinizde, haritalar değişiyor. Seçebileceğimiz oyun tipleri:

  • deathmatch (dm): Tipik herkesi vur. Haritada herkes tektir. Takım arkadaşı ay da herhangi bir görev yoktur. Önünüze çıkanı vurursunuz ya da önünüze çıkana vurulursunuz. Sunucunun tercihine göre, süre sonunda en çok düşman öldürebilen ya da sunucunun belirttiği sayıya ilk ulaşan, oyunu kazanır.

  • capture the flag (ctf): Tipik bayrağı yakala modu. Takım oyunudur. Puan almak için, düşman takımın üssündeki bayrağı alarak, kendi üssünüzde bulunan bayrağınızın yanına getirmeniz gerekiyor. Elbette bayrağınızın düşman elinde olmaması gerekiyor. Eğer düşman elindeyse, önce kendi bayrağınızı kurtarmalısınız.

  • all out assault (aoa): Cins bir oyun tipi. Harita üzerindeki küçük iki tip savaş gemisini bularak, onunla düşmanları öldürmeye çalışacaksınız. Oyunun kendine has tiplerinden biri, ancak bence biraz gereksiz. Oyuncular gemiyi bulmakla uğraşmak yerine, ellerindeki silahlarla birbirlerine giriyorlar çoğunlukla.

  • deathball (db): Bu da oyuna has bir oyun tipi. Herkesi vur tarzı oyuna ek olarak ortada bir top var. Yani tam olarak top değil de, dev bir içi boş küre (ona benzer birşey). Bu topu alıp, haritadaki kalelerden birini içine bırakmanız gerekiyor. Düşman vurdukça bir puan aldığınız modda, topu kaleye bırakırsanız 10 puan kazanıyorsunuz.

  • team core assault (tca): Biraz, herkesi vur takım modunu andırıyor. Ancak bu sefer haritada her takımın, birkaç tane enerji noktası var. Amaç bu enerji noktalarının tümünü kapadıktan sonra, düşman takımın üssünde bulunan ve dev bir örümceği andıran bir cihazı yok etmek. Düşmana ait bir enerji noktasından geçtiğinizde onu kapatırsınız, kendi noktanızdan geçerseniz açarsınız. Düşman takımın enerji noktalarının tümü kapatılmadan, örümceksi cihaz hasar almaz.

  • cattle prod (cp): Bu tip oyunlarda bir sığır çobanlığı yapmadığımız kalmıştı. Alien Arena onu da yaptırmış. Takım oyunu olan bu modda, ortalıkta dolaşan biyonik bir sığırıi üssümüzdeki ahıra kadar götürmeye çalışıyoruz. Sığıra yaklaştığınız zaman, sizi takip etmeye başlıyor. Sığırı vurduğunuz zaman puan alamazsınız ama düşman bir oyunucunun sığırı götürmesini engellemiş olursunuz.

  • duel: Herkesi vur oyun tipimin teke tek oynanan tipi. Bu mod için (dm) haritaları açılır.

Sonraki seçeneğimizi olan “mutators” kısmı ise, oyunun içinde ayarlayabileceğimiz bazı eğlencelik seçenekleri açıp kapatmamızı sağlar. Bu seçenekler:

  • instagib: Bütün oyuncular “disruptor” denilen keskin nişancı tüfeği ile oynar. Diğer tüm silahlar haritada iptal olur.

  • rocket arena: Tüm oyuncular oyuna roket atar ile başlar. Diğer tüm silahlar iptal olur.

  • excessive: Aksiyon modu. Tüm silahlara sahip olarak başlarsınız. Hızlı silah değiştirme ve ekstra hasar gücüne sahip olursunuz. Artı 300 yaşam puanına (normalin üç katı) sahip olursunuz. Artı gücünüz 100'ün altına indiği zaman, yavaş yavaş dolmaya başlar.

  • vampire: Düşmana verdiğiniz hasar kadar sizin gücünüze eklenir.

  • regen: Gücünüz beklediğiniz zaman yavaş yavaş dolar ve 100'e gelince durur.

  • quick weapon: Silahlar arası geçiş yapmak, normalden daha kısa sürer.

  • anticamp ve camp time: Eline bir silah alıp da kuytu ve hakim bir noktaya geçip orada hiç kıpırdamadan bekleyen ve önünden geçenleri vuranlara FPS literatüründe “camper (kampçı)” denir. Bu seçenek aslında bazen bir zorunluluk olabilir. Bunu açtığınızda, sunucu hareketsiz kaldığını süreyi sayar, buna bağlı olan “camp time” kısmında belirtilen süre içinde yer değiştirmezseniz, ölürsünüz.

  • speed: Oyuncular, normalden daha hızlı hareket ederler.

  • low gravity: Oyuncular normalden daha yükseğe zıplarlar. Ama sadece yükseklikleri artar, zıplama hızları değil.

  • jousting: Bu seçenek açıkken, havada zıplayabilirsiniz. Havada iken zıplama tuşuna basarsanız, tekrar zıplarsınız.

 Hemen altındaki”grapple hook” seçeneğini açarsanız, oyunculara kanca atan bir silah vermiş olursunuz. Yüksek yerlere fırlayabileceğiniz gibi, yere ya da karşı duvara atarak, hızla kendinizi o yöne çekebilirsiniz. “antilag” seçeneğini çalıştırırsanız, gecikme zamanı (ping) yüksek olup da sunucuyu yavaşlatan oyuncular, sunucuya alınmaz. Sonraki “time limit” haritanın açık olacağı zamanı; “frag limit” ise, herhangi bir oyuncu tarafından ulaşıldığında haritanın değişeceği puanı belirler. Sıfır değeri, bu özelliklerin kapalı olduğu anlamına gelir. “max player” sunucuya girebilecek maksimum oyuncu değerini belirler. Sunucunuzda botlar varsa, bir oyuncu oyuna gridği zaman, botlardan biri otomatikman oyundan çıkacaktır. “hostname” listede görünecek olan sunucunuzun adıdır. “public server” herkese açık sunucu anlamına gelir. “yes” konumunda sunucunuza herkes girebilir. “no” demeniz durumunda sunucu, giren oyunculara şifre soracaktır. Şifreyi konsoldan rcon_password komutu ile ayarlayabilirsiniz. “skill level” kısmına sunucunuzdaki oyuncu seviyesini belirtebilirsiniz. Bu elbette, pek sizin inisiyatifinizde değildir. Smile

“deathmatch and bot flags” kısmındansa sunucu ayarlarını yapar ve sunucunuza bot ekleyebilirsiniz. Oyunda tanımlı 12 adet bot var. Elbetteki birbirlerinden farkları modellemeleri sadece. Smile

 Quake konsolu kullanan Alien Arena'nın sunucu tarafı genel komutları şunlar:

userinfo: İstemci bilgilerini listeler.

map: <harita adı> şeklinde kullanılarak, belirtilen haritanın açılmasını sağlar.

exec: <dosya adı> şeklinde kullanılarak, daha önce yapmış olduğunuz bir ayar ya da betik dosyasının yüklenmesini sağlar.

heartbeat: alien Arena master sunucularına elle sinyal verisi gönderir. Yani “ben buradayım” dersiniz, o da sizi listesine ekler. Smile Bu sunucuların adresleri: master.corservers.com ve master2.corservers.com'dur.

kick: Bir oyuncuyu, oyuncu ismi ile sunucudan atmanızı sağlar.

killserver: Sunucuyu kapatır.

Bu oyunda bir sunucu başlatıp ya da bir sunucuya girip de, “Esc” ile ana menüye döndüğünüzde, oyun arka planda, siz görmeseniz bile hâlâ sunucu içinde olursunuz. Yani yeni bir sunucu oluşturmaya çalışırsanız, ikinci bir sunucu oluşturulacak ve oyun kasılmaya başlayacaktır. Aynı şey, sunuculara giriş için de geçerli. Alien Arena, zaten bir sunucu çalıştırdığınızı (ya da zaten bir sunucuya dahil olduğunuzu) bildirmeyecektir. Eğer sunucu açmışsanız, “killserver” komutu ile sunucuyu kapatın. Bir sunucuya bağlanmışsanız da “disconnect” komutu ile sunucudan çıkın.

Konsoldan Sunucu Başlatmak

Alien Arena için, arka planda çalışacak bir salt sunucu (dedicated server) başlatabilirsiniz. Bunun için bir konsol açıp “alienarena-server” komutunu yazmanız yeterli. Sunucu yarlarınızı yapmak içinse, /usr/share/alienarena dizini içindeki /arena alt dizininde bulunan “server.cfg” ve /data1 alt dizininde bulunan “default.cfg” dosyalarını düzenlemeniz yeterli.

 hamit@gnome2011 ~ $ alienarena-server

using /home/hamit/.alienarena/arena for writing

execing default.cfg

execing config.cfg

==== InitGame ====

------- Server Initialization -------

0 entities inhibited

ACE: Loading node table...done.

0 teams with 0 entities

-------------------------------------

======== CRX Initialized ========

Call voting is ^2ENABLED

Antilag is ^2ENABLED

Sunucumuz başladı. Bu konsol artık sunucunun konsoludur. Sunucu komutlarını buradan verirsiniz. Bu konsol penceresini kaparsanız, sunucuyu da kapamış olursunuz.

  • Join IRC Chat:

Bu kısım varsayılan olarak açıktır. Takım arkadaşlarınıza ya da oyunculara mesaj yazabilmek için bu kısmın açık olması gerekir.

  • Game Options:

Buradan oyunun sistem ayarlarını yapabiliyoruz. Tüm ayarları açıklamaya gerek yok. İlk ayar olarak, tuşlarımızı ayarlayabileceğimiz “customize controls” kısmı var. Buradan kontrol tuşlarını düzenleyebilirsiniz. Sonraki üç seçenek olan model ve bozulma efektleri için “Video Options” kısmından GLSL aktif olmalı. “ragdolls” seçeneği ise, Open Dynamics kullanan ragdolls fizik motorunu açar. Ancak bu motor, bende çökmelere sebep oldu. “force martians models” kısmını açarsanız, tüm modeller, Marslı olur. Sonraki ayarları ise açıklamaya gerek görmüyorum. Hepsi, standart ses, müzik, fare ve görünüm ayarları.

  • Video Options:

Buradan, video ayarlarını yapabiliriz. En üstte çözünürlük ayarı vardır. Buradan çözünürlük seçebileceğiniz gibi, alttaki çözünürlük değerlerini elle girerseniz, üstteki çözünürlük değeri otomatikman “custom” olacaktır. Buradan bilgisayarınızın gücüne göre, görüntü ayarları ile istediğiniz gibi oynayabilir ya da alttaki hazır konfigürasyonları da seçebilirsiniz. Parlaklık ve renk geçiş ayarları ile istediğiniz gibi oynayabilirsiniz. Bu ayarlar sistemi etkilemez. Ancak haritalama, gölge ve ışık ayarları sistemin gücüne bağlıdır.

Alien Arena

Oldukça basit bir ekran birimi var Alien Arena'nın. En sol üst köşede kim kimi nasıl vurmuş bilgilerinin dışında, genel olarak, Alien Arena IRC ortamına kimler katılmış ya da buradan kimler ayrılmış görebilirsiniz. Elbette oyunun hareketinden fırsat bulup da okuyabilirseniz. Merak ediyorum, acaba buraları dikkate alıp da okuyan oyuncular var mıdır?

Sol ortada, o an düşman bir oyuncuyu öldüren oyuncunun resmi görünür. Sol altta ise, soldan sırasıyla sağlık puanımız, elimizdeki silahın cephane miktarı ve en sağda da zırh puanımız yazar. Sağlık puanımız, oyunda aldığımız sağlık kitlerini aldıkça yaşam puanınız artar. Kırmızılar 30 yaşam gücü veririken; parlak maviler 10, yeşiller ise 5 yaşam puanı verir. Kırmızılar fazla puan verseler de gücü %100'ün üzerine çıkarmazlar. Ancak mavi olanlar, aldıkça gücü arttırır ve %100'ün üzerine çıkarır. %100'ün üzerindeki güç ise yavaş yavaş azalmaya başlar. Elin başlangıcında zaten %120 ile başlıyoruz.

En sağ altta ise, bölümün haritası vardır. Bayrağı yakala ve taarruz (assault) tipi oyunlarda gerçekten işe yarıyor. Haritanın hemen solundaki rakam ise, ilk üç oyuncunun toplam puanlarını verir. Sağ en üstte ise yukarıdan itibaren, puanımızı kaç defa öldürüldüğümüzü ve en yüksek puana sahip oyuncunun puanı yazar. Sağ ortada ise sahip olduğumuz silahları görebiliriz. En üstte elimizdeki silahı görebilirken, altında sonraki silahı, en altta ise önceki silahı görebiliriz. Oyunda, silahlarımızın hemen hemen hepsinin, ikincil bir atış modu var. Bilim kurgu tarzı silahlarımız:

  • Blaster: Başlangıç silahımız. Normal ateş, ufak enerji topları atarken; ikincil atış modunda ise bir enerji ışını atar. Hasar derecesi oldukça düşük bir silahtır. Ancak cephanesi sınırsızdır. Tipik başlangıç silahı işte. Hiç yoktan iyidir. Smile
  • Violater: İkinci başlangıç silahımız. Oyundaki kılıcımız diyeyim. Blaster gibi bunu da haritada bulamazsınız. Ateş tuşuna basıp düşmana bir tek dokunuş, düşmanı öldürmeye yeter. Ancak menzili olmayan bir silah.

  • Chaingun: Ah.. Terminator'un döner namlulu efsane silahı. Mermi tipi cephane kullanır. Uzun ve orta mesafede oldukça güçlü ve seri bir silah. Normal atış modunda cephanesini seri bir halde boşaltırken; ikincil atış modunda ise bir pompalı tüfek gibi davranıyor. Yani yakın mesafede etkili, 10 tane mermiyi aynı anda atıyor. Su gibi cephane harcayan silahın kontrolü biraz zor. 
  • Disruptor: Oyunun keskin nişancı tüfeği. Enerji tipi cephane kullanır. Normal atış modunda tek bir enerji ışını atar. Tek vuruşta -genelde- öldürür. Ancak vurabilmek, biraz uğraş gerektirir. İkincil atış modunda ise dürbünü açarsınız. İkincil atış tuşu olan sağ fare tuşuna basılı tuutkça, güçlü bir vuruş yapacak şekilde kendini şarj eder. Bıraktığınızda ise ateş edersiniz. Elbette daha fazla cephaneye mâl olur bu atış. Eğer “mutators” kısmından “instagib” açılmışsa, tüm oyuncular bu silahla oynarlar.
  • Smartgun: Bomba atar. Bomba tipi cephane kullanır. Normal atış modunda, düşmanı takip eden bir tüfek bombası atar. İkincil atış modunda ise, bir süre sonra ya da biri üstünden geçince patlayan bir mayın atar.

  • Rocket Launcher: Roket atar. Roket tipi cephane kullanır. Birincil atış modunda düz giden hızlı bir roket gönderirsiniz. İkincil atış modu ise yavaş ancak güdümlü bir roket göndermenizi sağlar. Uzun ve orta mesafede etkilidir. Kısa mesafede ise pek kullanmayın. Zira roketten si zde nasibinizi alabilirsiniz. Elbette “rocket jump” ile daha yğkeğe de zıplamanız mümkün.

  • Beamgun: Bilim kurgu filmlerindeki lazer silahı gibi bir silah. Ancak seri halde ateş ediyor. İkincili modunda ise, düşmana bir enerji topu atıyor. Her iki ateş modunda da oldukça yüksek hasar gücüne sahip bir silah. Enerji tipi cephane kullanıyor.

  • Flame Thrower: Alev ünitesi. Alev tipi cephane kullanır. Normal atış modunda, sürekli alev püskürtürken; ikincil atış modunda, vurduğu yerde patlayan, tek bir ateş topu atar. Yakın mesafede oldukça etkili bir silah. Üstelik vurulan düşman bir süre yanmaya ve yaşam puanı yitirmeye devam ediyor. Ama menzili oldukça kısa.

  • Vaporizer: Oyundaki en güçlü silah. Düşmana, vurduğu yerde patlayan yoğun bir plazma topu atar. Ateş tuşuna bir süre basılı tutup bırakırsanız, daha fazla cephaneye karşılık, daha güçlü bir plazma topu atarsınız. Zırhı ve gücü ne olursa olsun, tek vuruşta düşmanı öldürür. İkincil atış modunda ise, yakın mesafeye oldukça güçlü patlayan bir enerji bombası atar. Bu silahın tek dezavantajı, çok kısıtlı cephanesinin olması.

 Silahlarımız bunlar. Oyunda sağ kalmamızı ve düşmana daha ağır hasar verip, daha çok puan kazanmamızı sağlayacak güçlendirmeler de mevcut. Bunların hepsini oyun esnasında, haritanın orasına burasına dağılmış halde bulabilirsiniz. Bunlar, alındıktan 40 saniye sonra yeniden beliriyorlar. Bu güçlendirmeler:

  • Quad: Ya da Quad Damage. Bunu aldığınızda, silahlarınızın düşmana verdiği hasar gücü iki katına çıkar. 30 saniye boyunca bir ölüm makinesine dönüşürsünüz. Oyunun geliştiricileri, bunun hasar gücünü 4 kattan, 2 kata düşürmüş olmalarına rağmen bu güçlendirmenin adı, “Quad” olarak kalmış.

  • Sproing: Sizi, normalden birkaç kat daha yükseğe zıplatır. Haritalarda, normalde gidilemeycek yerlere ulaşmanızı sağlar.

  • Haste: Normalden çok daha hızlı hareket etmenizi sağlar. Bunu gerçekten sevebilir, ya da nefret edebilirsiniz. Hız çok güzel ama duvarlara çarparak ya da oradan buradan aşağılara düşerek ilerlemek biraz sorun oluyor.

  • Invulnerability: Cehennemden gelen bu güçlendirmeyi aldığınızda, düşman silahları 30 saniye için size işlemez. Bunu aldığınız gibi olanca gücünüzle saldırın. Ama bittiği zaman da aralarında olmayın. Ancak bu güçlendirici, birkaç haritada var ve bunu bulmak da oldukça zor. Bir de yüksekten bir lav çukuruna ya da uçuruma düşerseniz, ölürsünüz.

  • Adrenaline: Yaşam puanınızı 100 yapar.

  • Armour: Zırh. Düşman silahlarından aldığınız hasarı azaltmaya yarar. Üç renk zırh vardır: Kırmızı – Zırhı azami gücü olan 100'e çıkarır. Mavi – 50 zırh puanı verir. Mavi zırhın özelliği, sahip olduğunuz mevcut zırh puanı ne olursa olsun, 50 puanı üzerine ekler. Yeşil – 25 zırh puanı verir. Zırh puanınız da 100'ün üzerine çıkabilir. Ayrıca yaşam puanı gibi de yavaş yavaş azalmaz.

  • Armour Shard: 2 zırh puanı verir. Bunları aldıkça zırh puanınız ne olursa olsun, 2 puan artar.

  • Health: Sağlık kitleri. Bunlar da üç renktir. Kırmızı – 50 yaşam gücü ile en fazla yaşam gücünü kazandırır. Mavi – 25 yaşam gücü verir. Yeşil – 5 yaşam gücü verir. Ancak “Armour Shard” gibi, sağlığınızı yükseltmeye devam eder. Ancak 100'ün üzerindeki yaşam puanınız, yavaş yavaş kendiliğinden azalır.

  • Ammo: Silahlarımızın cephaneleri. Bunlar da farklı silahlar için farklı renklerde olurlar. Pembe – bomba, sarı – mermi, turuncu – alev, yeşil – enerji, kırmızı – roket tipi cephanedir.

 Sonsöz

 Oyun, Pardus gibi, yıl isimleri ile sürüm numarası alıyor. Oyun, Quake motorunun özelliklerinden dolayı, açık alanlarda biraz performans kaybına uğruyor. Ancak grafiklerdeki özen, modellemelerdeki detay kendini hemen belli ediyor. Görüntü ayarlarını açtığınızda, ateş ve patlama efektleri, bunların çevresindeki bozulma efekti çok güzel. Hele roket atarın cam bölümü üzerindeki yansımalar, grafiğe noktayı koymuş.

Bu tip oyunlarda olduğu gibi, Alien Arena'da da hareket had safhada. Takım oyunlarında takımınızdan pek ayrılmamak dışında çok güçlü stratejiler kurmanız gerekmiyor. Sadece sürekli hareket halinde olun yeterli. Sesler ise vasat denebilir. Ancak ses olayına pek dikkat edeceğinizi sanmam. Yine de silah sesleri ya da yerden alınan güçlendiricilerin seslerinin geldiği yönden, sesin kaynağının nerede olduğunu kestirebiliyorsunuz.

Vurulduğunuzda, gözlerin kararması gibi bir efekt verilmiş. Gerçekten güzel ama nereden vurulduuğunuzu anlayamıyorsunuz. Bir yerden vurulduğunuzda, etrafa bakınıp da bir düşman görmeyi umuyorsunuz. Ama vurulduğunuzda, son sürat bölgeyi terk edip, emin bir yerde durduktan sonra düşman aramak yapılacak en doğru hareket.

Oynadığım en güzel grafiklere sahip oyun olmasına rağmen, ben oyuna pek ısınamadım. Gerçekçilikten uzak FPS'leri pek sevmesem de, soğuk atmosferinden midir, nedir; bir Nexuiz kadar oyundan haz alamadım.

 


Oyun Videoları:

Bu oyun tanıtımını GNU Free Documentation License 1.3 şartları altında kullanabilirsiniz.